Optický internet

Jsme zde pro Vás již od roku 1996

 

Nejčastější otázky k optickému internetu

 

 

V jaké lokalitě si mohu službu „optický internet“ pořídit?

Služba „optický internet“ je poskytována v obcích v Královéhradeckém kraji a v části Libereckého kraje. Dostupnost služby si můžete ověřit níže pomocí GPS lokace nebo zadáním Vaší adresy. Každý rok naše společnost rozšiřuje svou optickou síť o cca 10km nových optických tras.

 

Co je v ceně aktivačního poplatku v případě bytového nebo panelového domu?

V ceně aktivačního poplatku u bytového nebo panelového domu je zavedení optického kabelu do bytu a jeho zakončení optickou zásuvkou, zapůjčení optické routeru a 1 hodina práce technika. Další vícepráce (např. lištování přes několik místností) a časově náročenější instalace jsou účtovány za zvýhodněnou cenu 200,- Kč/hod. U každé nové přípojky je počítán poplatek za montážní materiál v částce 50 Kč.

 

Co je v ceně aktivačního poplatku v případě rodinného domu?

V ceně aktivačního poplatku u rodinného domu je zakopání chráničky pro optický kabel k pozemku zákazníka a do 5 metrů na pozemku zákazníka, zafouknutí optického kabelu ze sloupku či kabelové komory z ulice a zakončení optickou zásuvkou, zapůjčení optického routeru, zakončení v rodinném domě optickou zásuvkou (celkem až 8 hodin práce). Další vícepráce (např. lištování přes několik místností, atd.) a časově náročnější instalace jsou účtovány za zvýhodněnou cenu 200,- Kč/hod.

 

Jaký je průběh, rychlost a délka instalace a předání služby?

V bytových a panelových domech, kde je připravena infrastruktura ve společných prostorech (elektro-stoupačky, lišta v chodbě, atd.) je realizace nové přípojky hotová většinou od 1 do 3 hodin. V případě rodinných domů se realizace může pohybovat v řádech několika hodin, někdy i dnů, dle náročnosti daného případu.

 

Poznámka:

  • V den instalace zákazník podepisuje smlouvu a přebírá plně funkční službu.
  • Cenová nabídka platí pouze pro nové zákazníky. Původní ceny a tarify budou stávajícím zákazníkům průběžně navyšovány dle aktuálního ceníku.
  • Výše uváděné rychlosti stahování a odesílání dat u jednotlivých tarifů se pohybují dle použitého koncového zařízení, rušení v dané lokalitě, dále dle vytížení linky a serveru, ze kterého stahujete data (běžně však k horní hranici dané služby). Uváděné rychlosti jsou maximální dosažitelné. Více o maximální, běžně dostupné a minimální rychlosti naleznete ve Specifikaci služeb společnosti N_SYS s.r.o. - viz. Dokumenty ke stažení
  • Zařízení je po celou dobu trvání smlouvy ve vlastnictví společnosti N_SYS s.r.o.
  • Po uplynutí sjednané doby smlouvy automaticky přechází smlouva na dobu neurčitou, bez dalšího poplatku.

 

Proč se mi při stahování ukazuje mnohem menší rychlost, než mám sjednanou ve smlouvě?

Veškeré uváděné rychlosti jsou maximální.  Běžně se však uváděné rychlosti stahování i odesílání pohybují u horní hranice vybraného tarifu.

 

Jaké faktory mohou ovlivnit rychlost Vašeho internetu?
  • Pokud stahujete pomocí programů z P2P sítí, pak Vám internet na ostatních stránkách nebude fngovat na 100%, protože velkou část rychlosti používají zmiňované programy.
  • Pokud máte ve svém počítači nebo jiném zařízení vir nebo jiný malware je možné, že tento nežádoucí program ovlivní i rychlost stahování.
  • Dalšími faktory, který ovlivňují rychlost internetu, jsou servery, na které se připojujete. Ne každý server má takovou kapacitu, aby obhospodařil všechny uživatele internetu ve stejnou chvíli na 100%.
  • Pokud máte doma dva a více počítačů (nebo jiných zařízení s připojením k internetu) námi dodávanou rychlost si tato zařízení dělí mezi sebou.
  • Rychlost internetu může ovlivnit i výkon vašeho počítače (hlavně u starých PC je načítání stránek pomalé, což je ovlivněno grafickou kartou, pamětí RAM, atd.).
  • Pokud ve Vaší domácnosti používáte wifi router a k internetu se připojujete bezdrátově, pak může být nižší přenosová rychlost způsobena stářím wifi routeru. Váš domácí prostor může být také zarušený jinou bezdrátovou sítí a toto rušení může zapříčinit sníženou přenosovou rychlost. Reálnou rychlost stahování nejlépe ověříte přímo na zařízení, které je k internetu připojeno kabelem.
  • Pokud i přesto máte pocit, že žádný z příkladů se Vás netýká, ozvěte se nám na e-mail: dohled@nsys.cz nebo telefonicky na číslo pro hlášení poruch: +420 498 100 000.

 

 

 

Chcete rychle zjistit jaký internet Vám můžeme nabídnout ve Vaší lokalitě?

Máte nějaký dotaz k nabízeným službám?

Zanechte nám Vaše telefonní číslo, a my se Vám ozveme.

Tato webová stránka používá pro poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte.

Více informací